رفتن به محتوای اصلی
۲۸ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۴

نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

مطلب بدون عنوان 4037
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: نرخ‌های جدید پارکینگ‌ها در چهار گروه اصلی پارکینگ‌های مسقف، روباز، ون، مینی‌بوس و موتورسیکلت تعیین و برای اجرا از تاریخ اول فروردین سال ۱۴۰۳ به پیمانکار ابلاغ شده است.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، علیرضا خلیلی با اعلام نرخ‌های جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم در سال آینده اظهار کرد: این نرخ‌ها از اول فروردین در سطح پارکینگ‌های شهر قم قابل اجرا است.

وی افزود: هر سال با توجه به نرخ تورم و همچنین محاسبه هزینه‌های پارکینگ و توجه به اصل زائر پذیر بودن شهر قم و احترام به شهروندان و زائرین عزیز، تعرفه بهای خدمات استفاده از پارکینگ‌ها بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر برای اجرا به پیمانکاران ابلاغ می‌شود.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با توجه به تنوع پارکینگ‌ها، همچون سال‌های گذشته، نرخ‌ها در چهار گروه کلی به تصویب رسیده است که قبل از اجرا چاپ و در خروجی پارکینگ‌ها نصب و به اطلاع مراجعان خواهد رسید.

خلیلی تصریح کرد: نرخ پارکینگ طبقاتی زائر به عنوان تنها پارکینگ مسقف قم که تحت نظارت سازمان است، در سال آینده به ازای ورودی تا نیم ساعت اول ۲۸.۶۰۰ ریال و در هر نیم ساعت بعد ۲۲.۰۰۰ ریال محاسبه خواهد شد و در صورت توقف کامل در هر ۲۴ ساعت ۸۸۰.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

وی گفت: نرخ پارکینگ‌های روباز نیز به ازای ورودی تا نیم ساعت اول ۲۲.۰۰۰ ریال و در هر نیم ساعت بعد ۱۸.۷۰۰ ریال و در صورت توقف کامل در هر ۲۴ ساعت ۶۶۰.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: نرخ توقف ون و مینی‌ بوس در پارکینگ‌های روباز نیز به ازای ورودی تا نیم ساعت اول ۴۴.۰۰۰ ریال و در هر نیم ساعت بعد ۲۸.۶۰۰ ریال و در صورت توقف کامل در هر ۲۴ ساعت ۸۸۰.۰۰۰ اخذ خواهد شد.

خلیلی نرخ‌گذاری پارکینگ موتور سیکلت را با هدف تشویق راکبان برای توقف در پارکینگ‌ها و توقف نکردن در حاشیه معابر اعلام کرد و گفت: توقف موتور سیکلت‌ها بر اساس حداکثر میانگین توقف ۱۲ ساعت محاسبه شده که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۵۵.۰۰۰ ریال خواهد بود و در صورت توقف بیش از ۱۲ ساعت به ازای هر ۶ ساعت اضافه ۳۳.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد که حداکثر نرخ برای توقف ۲۴ ساعت ۱۱۰.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

وی افزود: با بررسی‌های میدانی و اخذ هزینه بهای پارکینگ‌های عمومی در سایر کلان‌شهرها، شهر مقدس قم دارای کمترین نرخ است که نشان از سیاست‌گذاری با هدف ارائه خدمات مطلوب و تأمین هزینه‌های مدیریت پارکینگ‌ها با کمترین درصد افزایش است.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/KDP2d